2015年10月27日 星期二

centerfold, dilapidated, ruin, ruinous, vanishing, missing, nightmare, ruination,

Is the library, storehouse and lender of books, as anachronistic as the record store, the telephone booth, and the Playboy centerfold?
With digital information pouring into iPhones and Kindles in petabytes, libraries need to rethink old habits. They cannot collect everything, or even a small fraction of everything.
NYBOOKS.COM


After teens tease elderly man about his dilapidated house, Good Samaritan gathers 100 volunteers to paint the home: “That’s just how I was brought up…to respect your elders.”











It had been a ruinous journey. A mile or so out from the shelter of Falmouth we realized our instruments were broken, but we had been preparing for too long, were hungry to go, and neither of us felt like turning back.
Why a Fallen Angel Is a Centerfold
There is a glamour in the ruination of Lindsay Lohan.

"There's no news at all. We are just so confused that he has just vanished into thin air," his mother Sarah said.

"We can't think of any reason why, we just don't know. It's all a bit of a nightmare.



Freighter with 16 crew missing off Japan coast
Reuters - USA
TOKYO, March 10 (Reuters) - A freighter vanished and its 16 crew are missing after a collision in the Pacific Ocean east of Tokyo on Tuesday, a Japanese ...

Going to Church on Christmas: A Vanishing Tradition

By Amy Sullivan
While Christmas eve services are more popular than ever, Americans tend to stay home the next day


“Global demand for Chinese products is vanishing,” said Gene Ma, an economist at China Economic Monitor, a Beijing consultancy. “Secondly, the credit freeze in importing countries has made it hard for Chinese exporters to sell abroad.”




vanish Show phonetics
verb [I]
to disappear or stop being present or existing, especially in a sudden, surprising way:
The child vanished while on her way home from school.
We rushed out of the shop in hot pursuit, but the thief had vanished into thin air (= had completely disappeared) .
Cheap rural housing is vanishing in the south of the country.

vanished Show phonetics
adjective
not now present or existing:
The temple ruins are a distant reminder of a vanished empire.

vanishing Show phonetics
adjective
beginning to disappear:
They expressed worry about the district's current budget crisis and its vanishing middle-class work force.

The University in Ruins


由Bill Readings 著作- 1997 - 260 頁
books.google.com - 關於此書- 更多書籍結果»


品牌: 比爾·雷丁斯
  基本信息·出版社:北京大學出版社
  ·頁碼:210 頁
  ·出版日期:2008年
  ·ISBN:9787301139592
  
  ·開本:16

  ·外文書名:THE UNIVERSITY IN RUINS
 
   內容簡介《廢墟中的大學》梳理了現代大學所走過的歷史,認為,西方現代大學的教育理念歷經了三個階段,康德的理性大學、洪堡的文化大學和當代的所謂一流大學——隨著經濟全球化的進程以及民族國家的衰微,現代大學,即洪堡意義上以承擔國家和民族文化使命為己任的大學已經走到了黃昏時代。而在對現代大學進行大規模診斷之後,雷丁斯提出了一種以“思想之名”辦學的理念,也就是以培養學生的反思、質疑、批判的能力為旨歸的教育。這種教育事實上是對康德的理性大學理念的回歸。

  作者簡介比爾·雷丁斯,蒙特利爾大學比較文學系副教授。(故)
  媒體推薦大學現已是一個衰敗的體制,被迫放棄了其歷史的存在依據,而陷入了消費主義的意識形態中,文化追求的任務被追求一流所取代,這使得大學完全淹沒在全球資本主義的單調繁重運作中,它將畢業生不是作為主體,而是作為物件而送出,且是在國家官僚機構的細查下按人頭數來計算。以上就是比爾·雷丁斯精彩論述的要點所在。……當下那些要在新的全球化經濟中生存的各種社會和團體都​​經歷著同樣的困惑,雷丁斯的論文對此提供了洞見。大學一直都意味著是一個不受外界潮流影響的機構,但雷丁斯卻令人信服地指出了它的脆弱性,它是一個被捲入消費主義大潮中的微型世界,被迫成為那個王國中的一個屬官。雷丁斯對自己所預見的大學功能的解體進行了深入思考,並進行了精彩論述。


  ——安東尼·史密斯,牛津大學馬格德琳學院院長,《新政治家與社會》
  在英語世界中,任何一個經歷了過去十年艱苦漫長的學術道路的人,無疑都會看出雷丁斯的論述無比真實,即大公司式的經營模式已經成為當下大學管理機制的一部分。
  ——納塔夏·拉赫勒,《耶路撒冷郵報》
  這是一本就當代大學問題進行激烈且睿智論戰的著作,……任何一個在那些高等教育機構中工作和就讀的人士的必讀之書。即便這些機構還未完全沒落,但肯定已經陷入重圍。
  ——斯坦·珀斯基,《多倫多全球與郵政報》

   編輯推薦《廢墟中的大學》編輯推薦:大學現已是一個衰敗的體制,被迫放棄了其歷史的存在依據,而陷入了消費主義的意識形態中,文化追求的任務被追求一流所取代,這使得大學完全淹沒在全球資本主義的單調繁重運作中,它將畢業生不是作為主體,而是作為物件而送出,且是在國家官僚機構的細查下按人頭數來計算。以上就是比爾·雷丁斯精彩論述的要點所在。……當下那些要在新的全球化經濟中生存的各種社會和團體都​​經歷著同樣的困惑,雷丁斯的論文對此提供了洞見。大學一直都意味著是一個不受外界潮流影響的機構,但雷丁斯卻令人信服地指出了它的脆弱性,它是一個被捲入消費主義大潮中的微型世界,被迫成為那個王國中的一個屬官。雷丁斯對自己所預見的大學功能的解體進行了深入思考,並進行了精彩論述。

  ——安東尼·史密斯,牛津大學馬格德琳學院院長,《新政治家與社會》
  在英語世界中,任何一個經歷了過去十年艱苦漫長的學術道路的人,無疑都會看出雷丁斯的論述無比真實,即大公司式的經營模式已經成為當下大學管理機制的一部分。
  ——納塔夏·拉赫勒,《耶路撒冷郵報》
  這是一本就當代大學問題進行激烈且睿智論戰的著作,……任何一個在那些高等教育機構中工作和就讀的人士的必讀之書。即便這些機構還未完全沒落,但肯定已經陷入重圍。
  ——斯坦·珀斯基,《多倫多全球與郵政報》


  目錄
  前言戴安娜·埃拉姆
  致謝比爾·雷丁斯
  一導言
  二一流理念
  三民族國家的衰落
  四理性界限內的大學
  五大學與文化理念
  六文學文化
  七文化戰爭與文化研究
  八後歷史大學
  九學習的時間:1968
  十教學的場景
  十一在廢墟上棲身
  十二各抒己見的共同體
  索引
  譯者後記
 
  序言審讀《大學之用》、《廢墟中的大學》、《高等教育市場化的底線》這幾部憂患當代大學命運的譯稿時,偏偏趕上電視台的哪個頻道,也正連篇累牘地播放著宣傳國外知名學府的系列節目——照例是一路的天花亂墜.彷彿下界仰望著天國。
   這種可巧插播在高考之後的追捧,明眼人一望便知,肯定是迎合了強烈的牟利動機。不過,首先引起我關注的,還不是它那骨子裡的“學店''做派,而是裝潢在其表面的、很少引起公眾懷疑的神聖性。就衝這種煞有介事的神聖性,我簡直有些不忍地念及:在這個空空如也的時代,就別再去撕破家長們僅存的虔誠了吧?試想,除了



  文摘第二章一流理念
  把作為民族國家意識形態標誌的現代大學與作為官僚公司的當代大學區別開來的重要性在於,它能使我們觀察一個重要的現象。“一流”正在迅速成為大學的口號,而且要想理解當代大學,需要反思一下追求一流可能意味著或不意味著什麼。
   在我第一次就一流概念的重要性發表談話的幾個月之後,加拿大一家重要的新聞周刊雜誌《麥克林斯》出版了它年度第三期加拿大大學專刊。這些大學的地位與那些被《美國新聞和世界報導》所排名的大學的地位並駕齊驅。1993年11月15日出版的《麥克林斯》自稱根據各種指標把加拿大的大學都排列了名次。讓我驚奇的是,這期雜誌的名字為“一流的標準”。對我來說,一流不是簡單地等同於“整體質量管理”。它不僅僅是把企業的某些東西輸入到大學裡,試圖以《管理企業的方式管理大學》這種輸入畢竟還不認為大學是一個真正的企業,只是在某些方面像一個企業。
  當福特汽車公司與俄亥俄州立大學為了“在校園生活的所有領域開展整體質量管理”而結為“夥伴關係”的時候,這種關係是基於“大學的使命與公司的使命不是那麼不同”的假定,俄亥俄州立大學負責企業與管理的副校長簡納特·皮切特如是說。也許不是“那麼不同”,但也不是完全相同。大學正在向公司轉型,雖然俄亥俄州立大學的校長E.戈登·吉對“大學和它所服務的顧客”的理解是俄亥俄州立大學已經走上轉型之路的標誌,但大學還沒有把整體質量管理應用於它的各個方面。轉型的手段是追求質量,因為“質量”可以適用於“校園生活的所有領域”,並且能夠以單一的評價標準把它們聯繫在一起。正如校園新聞報《俄亥俄州之燈》所報導的那樣:“對大學和它所服務的顧客來說,質量是最根本的問題,吉說,顧客指的是教師、學生、學生的父母以及畢業生。”這篇文章的作者感覺到有必要澄清校長所說的大學的“顧客”是指什麼人,這種必要性是幾乎已經過時的教育觀的悲慘標誌,混亂也許仍然會在這個問題上出現。

  因此我們想為吉校長澄清一點:質量不是根本問題,但一流會很快成為問題的根本,因為一流要我們認識到,大學不只是像一個企業;它就是一個企業。一流大學的學生不只是像顧客;他們就是顧客。因為一流意味著重大的飛躍:“追求一流” 的觀念在大學內部發展起來了——大學將一流確立為中心理念,而通過這個理念,大學得到了外部世界的理解(在《麥克林斯》的例子裡,加拿大的中層和上層即是如此)。


  後記比爾·雷丁斯這本書的英文書名(University in Ruins),一語雙關,既有“沒落的大學”,又有“廢墟中的大學”兩層意思,從用詞的層面上可看出,前一層意思是隱含的。而“廢墟”的意象才是作者要凸顯的。也就是說,在本書中,儘管作者回顧了現代大學所走過的歷史,但他並不是在哀悼什麼,而是以此回顧為參照,去分解和重建現代大學理念。作者的“分解” 也可以說是“解構”,即解構眼下正火的“一流大學”理念,而他的“重建”並不是提出另一套硬性規定,而是要保留大學的“廢墟”狀態,即一種沒有什麼“主建築”,卻可產生無數個


ruin

( ' ĭn )pronunciation
n.
  1. Total destruction or disintegration, either physical, moral, social, or economic.
  2. A cause of total destruction.
    1. The act of destroying totally.
    2. A destroyed person, object, or building.
  3. The remains of something destroyed, disintegrated, or decayed. Often used in the plural: studied the ruins of ancient Greece.

v. , -ined , -in·ing , -ins . v.tr.
  1. To destroy completely; demolish.
  2. To harm irreparably.
  3. To reduce to poverty or bankruptcy.
  4. To deprive of chastity.
v.intr.
To fall into ruin.

[Middle English ruine , from Old French, from Latin ruīna , from ruere , to rush, collapse.]
ruinable ru ' in·a·ble adj.
ruiner ru ' in·er n.
SYNONYMS ruin, raze, demolish, destroy, wreck. These verbs mean to injure and deprive something-or, less often, someone-of usefulness, soundness, or value. Ruin usually implies irretrievable harm but not necessarily total destruction: "You will ruin no more lives as you ruined mine" (Arthur Conan Doyle). Raze, demolish, and destroy can all imply reduction to ruins or even complete obliteration: "raze what was left of the city from the surface of the earth" (John Lothrop Motley ). The prosecutor demolished the opposition's argument. "I saw the best minds of my generation destroyed by madness" (Allen Ginsberg). To wreck is to ruin in or as if in a violent collision: "The Boers had just wrecked a British military train" (Arnold Bennett). When wreck is used in referring to the ruination of a person or his or her hopes or reputation, it implies irreparable shattering: "Coleridge, poet and philosopher wrecked in a mist of opium" (Matthew Arnold).


ruinous

Line breaks:  ruin|ous
Pronunciation:  /ˈruːɪnəs /

Definition of ruinous in English:  

ADJECTIVE

1 Disastrous  or destructive :  a ruinous effect on the environment 

1.1 Costing  far  more than can be afforded :  the cost of their ransom might be ruinous    

2 In ruins ; dilapidated :  the castle is ruinous  

Origin

late Middle English  (also in the sense 'falling down'): from Latin ruinosus , from ruina (see ruin )    
dilapidated
dɪˈlapɪdeɪtɪd/
adjective
  1. (of a building or object) in a state of disrepair or ruin as a result of age or neglect.
    "old, dilapidated buildings"

ruination [ru・in・a・tion]

  • 発音記號[rùːinéiʃən]

[名][U]((古風またはおどけて))
1破壊,破滅,崩壊,沒落,破産.
2破滅[沒落,墮落]の原因,禍根.

cénterfòld [cénter・fòld]

  • Centerfold - Wikipedia, the free encyclopedia

    https://en.wikipedia.org/wiki/Centerfold
    The centerfold or centrefold of a magazine refers to a gatefolded spread, usually a portrait such as a pin-up or a nude, inserted in the middle of the publication, ...
[名]
2(雑誌などの)中央折り込みページ,センターフォールド;中央折り込みページの(ヌード)寫真;そのモデル;((米俗))セクシーな女[男]
a girl right off a centerfold
雑誌の中央折り込みページから抜け出してきたような少女.

沒有留言: